پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228912
تلاش آمريکا براي القاء و ايجاد تهديدي ساختگي از ايران مردود است
تاریخ انتشار : 1396/09/29 09:02:16
نمایش : 1793
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: سراسر متن استراتژي امنيت ملي آمريکا، مملو از تلاش بي حاصل تهيه کنندگان آن براي القاء و ايجاد تهديدي ساختگي از ايران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا گفت: سراسر متن استراتژي امنيت ملي آمريکا که توسط دولت ترامپ منتشر شده است، مملو از تلاش بي حاصل تهيه کنندگان آن براي القاء و ايجاد تهديدي ساختگي از ايران بوده و کاملا مردود و محکوم است. آنچه در اين متن نامتعارف و تهي از هرگونه خردورزي و واقع نگري تصوير شده است  چيزي جز تکرار و واگويه کردن ادعاها، اتهامات و توهمات بي پايه و اساس معدود کشورهاي متوهم منطقه اي و در آمريکا نيست. مفاد بي منطق اين راهبرد ناموزون و يکسويه به خوبي نشان مي دهد که دولت اين کشور در تدوين اين استراتژي در پي فرافکني چالش ها، ناکامي ها و معضلات خودساخته اي است که در بعد داخلي و بين المللي همواره با آن روبرو بوده و در يک سال گذشته، بيش از پيش واقعيت هاي خود را نمايان ساخته است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: آنچه که آمريکا به عنوان تهديدات تخيلي و ادعايي اين کشور با آن روبروست بيش از هر چيز ناشي از سياست ها، رفتارها و عملکرد پر اشتباه دولتمردان و سياستمداران اين کشور طي دهه هاي گذشته در قبال ساير ملت هاي جهان، بخصوص خطاهاي پر شمار آنان در منطقه حساس و استراتژيک غرب آسيا و خليج فارس است. به نظر مي رسد دولتمردان آمريکا هنوز اراده اي براي بازبيني در سياست ها و رفتارهاي خود، بويژه بازنگري در نگاه خود به جهان و ساير ملت ها ندارند و به همين دليل است که سياست ها و رويکردهاي مستقلانه برخي از کشورها مانند ايران را بر نمي تابند و آنرا خلاف منافع و امنيت ملي خود مي بينند و تلاش مي کنند با اصرار و پافشاري بيهوده بر رويکردهاي منسوخ و تکراري، جهان را همچنان در معضلاتي که بيش از هر چيز ناشي از سياست هاي دولت هاي مختلف آمريکاست، در تنگنا نگاه دارند.

قاسمي در پايان تصريح کرد: آنچه مي توان در ارتباط با استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا بيان داشت اين است که راهبرد نابخرادانه آمريکا بي شک جهان را به سوي ناامني هر چه بيشتر و گسترش بي ثباتي و تروريسم سوق خواهد داد و بي توجهي جامعه بين المللي به ماجراجويي هاي رئيس جمهور اين کشور باعث شده است تا وي سياست ها و نگاه خود به آينده را بر مبناي تهديدات ساختگي و غيرواقعي استوار کند که قطعا دستاوردي جز ناکامي براي اين کشور در عرصه بين المللي و مناطق مورد توجه و تمرکز اين کشور نخواهد داشت.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html